De eerste maand voorbij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu De eerste maand voorbij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu

De eerste maand voorbij

Door: Rick Keizers

Blijf op de hoogte en volg Rick

01 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ja hoor, de eerste maand is alweer voorbij. De tijd gaat hier snel, helemaal in het weekend, omdat we dan meestal genoeg dingen doen! Ook deze week stond er weer genoeg op het programma.

Maandag is meestal een rustig dagje voor ons, meestal naar een weekend vol activiteiten en uitgaan. Deze maandag wilden we een keer naar de kapper gaan met 4 man, het werd toch een keer tijd. Daar aangekomen bij de kapper kregen we te horen dat er nog maar plek was voor 1 persoon. Na steen-papier-schaar ging er alsnog iemand, ik dus niet. We stonden te kijken, en jahoor, 4 kappers zaten lekker op de bank niks te doen, en 1 kapper zat een van ons dus te knippen. Die anderen hadden dus gewoon geen zin. Het gaat hier allemaal ook weer op een tempo haha. Vandaag ook maar eens nieuwe boxen gekocht voor ons appartement, we zitten meestal namelijk met z’n allen bij ons appartement. Maar ook hadden we een nieuwe playstation controller nodig, aangezien iemand niet tegen zijn verlies kon...haha.

Dinsdag hebben we ook rustig aan gedaan, Champions League gekeken bij de pub van het hotel, wat onder ons ligt. Het is bijna ons tweede huis, omdat het zo dicht bij ons appartement ligt is het makkelijk om er even te gaan zitten.

Op woensdag zijn we voor het eerst met de trein hier geweest, de organisatie die ons appartement heeft geregeld had ons papieren meegegeven toen we hier kwamen met dat de treinen niet veilig waren, en als je echt ging je zeker wel een 1e klas ticket moest kopen. Dit hebben we dan voor de zekerheid ook maar gedaan, een enkele reis kostte iets meer dan 0,50 euro, geen geld dus haha. Verder was de trein prima, gaat alleen niet zo snel en het maakt rare geluiden. Maargoed, we gingen met de trein om langs alle scholen te gaan om nog meer pamfletten te verspreiden. Volgensmij hebben we bijna een hele marathon gelopen. ’s Avonds zijn we naar de wedstrijd van Ajax Cape Town geweest. Het was niet echt een spannende wedstrijd, en er zat echt bijna niemand in het grote stadion waar van Bronckhorst nog de belangrijke goal maakte voor NL, zonde. Uiteindelijk won Ajax Cape Town, maar vond je na de wedstrijd de tegenstanders van de uitploeg buiten het stadion die aan het dansen waren.

Donderdag hebben we ook niet veel bijzonders gedaan, zelf pizza’s gemaakt als avondeten, verder FIFA gespeeld en niksen.

Vrijdags zijn we voor het eerst naar de kapper geweest hier. Waar je normaal water in je haar krijgt of je haar wordt gewassen deden ze dat nu niet. Ik had nog wat wax in mijn haar, maar de kapster zei dat het niet nodig was, ze haalde het er wel uit door er gewoon met de kam doorheen te gaan. Maar het resultaat uiteindelijk was prima. ’s Avonds hadden we weer een verjaardag, waar we een vip-ruimte hadden afgehuurd in een discotheek, was erg leuk!

Zaterdags hebben we een rondrit gedaan door een natuur reservaat. Hier hebben we o.a. giraffen, neushoorns, zebra’s vrij zien rondlopen. We mochten bij het voeren van cheeta’s en leeuwen aanwezig zijn, waar we vrij rondliepen in het gebied van de cheeta en op 1 meter afstand stonden zonder een hek ertussen met het voeren, was een super ervaring. Vandaag ook voor het eerst gereden hier. Gek gevoel toch, met je linkerhand schakelen en aan de andere kant van de weghelft rijden, maar het is allemaal goed gegaan. ’s Avonds weer eens uiteten, waarna we verder niet veel meer hebben gedaan, iedereen was nog moe van de avond daarvoor.

Op zondag stond het snorkelen met zeehonden op het programma. Eerst moesten we onze wetsuits aan doen, daarna gingen we met de boot naar ‘Duikerseiland’ waar alle zeehonden zaten, het stonk er ontzettend. Daarna hebben we de snorkel spullen gekregen en mochten we het water in. Was een super ervaring om gewoon tussen de zeehonden te zwemmen en enkele centimeters van ze vandaan te zitten. We mochten ze niet aanraken omdat het ook gewoon wilde dieren zijn, maar met een GoPro camera die we hadden gehuurd hebben we toch hele fraaie plaatjes kunnen maken. Mooi om dit gedaan te hebben, we hadden er ook perfect weer bij (30 graden)! Hierna zijn we nog even op een terrasje gaan zitten, waar we meteen moesten afrekenen omdat waarschijnlijk de stroom er weer af ging, dit leek ons al sterk omdat het een erg druk gebied was met veel toeristen en winkels etc. De stroom ging er dus ook niet af, waarschijnlijk zagen wij er niet uit als mensen die daar veel zouden uitgeven.

Verder hebben we vanaf 11 december een roadtrip gepland voor een week door Namibië met 7 mensen. Hier gaan we o.a. kanoën over een bekende rivier in het land, en kamperen langs die rivier. Maargoed, er is hier dus genoeg te doen om de komende 2 maand nog te vullen haha!

• 01 December 2014 - 13:36

Leslie:

Heyyy Rick,
    Voordat je het weet is het voorbij, dus lekker genieten, maar dat doen jullie volgens mij wel haha.. wij vermaken linc met alle liefde, want die mist je wel hoor!!
    Veel plezier met de reis door Namibië.

Groetjes Leslie!!

• 02 December 2014 - 16:00

Mieke Ten Voorde:

Hallo Rick,

Weer een mooi verslag,Zo te horen hou je genoeg tijd over, voor heel veel leuke dingen.
    Een geweldige ervaring. Geniet er van

Groetjes Willy en Mieke

• 05 December 2014 - 14:37

Paulien:

Hoi Rick,
    Ik lees met heel veel plezier jou verslag, prachtig toch om dit mee te maken .
    Werken valt wel mee hoor ! Maar geniet nog van jou vakantie.

Groetjes Paulien en Marcel.