Week 5 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Rick Keizers

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze week was een keer wat rustiger, aangezien heel veel mensen naar het ‘Cederberg’ gebied gingen vanaf het weekend. Jorn en ik hadden al een tripje geboekt dus konden helaas niet mee, maargoed dit is niet zo’n probleem want we gaan ook al naar Namibië een week later. Verder is het nog steeds genieten hier!

Maandag is altijd de rustdag na het weekend, waar we meestal allemaal optijd naar bed gaan en niet veel doen. Dat was nu dus ook weer zo, altijd even koken (meestal op maandag gebakken aardappels en groente, net als in Nederland), en daarna een beetje chillen. ’s Avonds hadden we nog even een meeting over wat er nog allemaal moest worden geregeld voor Namibië, maargoed die zijn meestal niet zo productief. We moeten nog steeds best veel regelen.

Dinsdag zijn we weer een keer naar de karaokebar geweest. Op dinsdag wilden we in het begin ook altijd koken, maar dan zijn altijd de burgers in de aanbieding bij de pub die onder ons appartement ligt. Daar kun je dus niet aan koken. Ook ben ik deze dag wezen hardlopen, ik kon niet meedoen met voetbal omdat ze al een team hadden, dus ben ik maar wezen hardlopen. Het was niet de perfecte dag haha, het waaide ongelofelijk hard, wat het natuurlijk wel zwaarder maakte. Toch wel fijn om wel wat te blijven doen!

Op woensdag & donderdag zijn we weer langs een aantal scholen gegaan om te checken of mensen onze visitekaartjes hadden meegenomen. Vaak was ons pamflet er gewoon afgehaald, zonde. Beide even na stage aan het zwembad gelegen, het was weer eens mooi weer haha.

Toen ik vrijdag wakker werd deed mijn mobiel helemaal niks meer. Ik had hem gewoon de hele nacht aan de oplader gehad maar de telefoon ging niet aan, en met oplader zag je alleen het Apple logo en meer niet. Ik hoorde ook al vanaf het begin dat ik hier was de batterij heen en weer schuiven in de telefoon als ik de telefoon heen en weer schudde. En dat terwijl ik de batterij net voordat ik hier naartoe ging in NL heb laten vervangen. Vrijdagmiddag dus maar naar een reparatie winkel gegaan die er een beetje fatsoenlijk uit zag. Bleek er dus weer iets mis te zijn met de batterij, en die moest dus opnieuw worden vervangen. Maargoed, gelukkig doet hij het wel weer. Aangezien bijna de hele groep mensen waar we normaal wat mee doen weg waren dit weekend hebben we vrijdagavond niet veel gedaan. Voor deze week gold ook een extreem schema voor het besparen van de elektriciteit, we hadden in het weekend op 3 momenten per dag geen elektriciteit.

Zaterdags zijn we naar een Ostrich (Struisvogel) farm geweest. Hier hebben we een rondleiding gekregen door een museum waar we info kregen over de struisvogel. Daarna gingen we de farm op waar er allerlei soorten struisvogels waren, maar ook schildpadden en een krokodil. We mochten de struisvogels voeren, wel heel apart, je bent bang dat ze je bijten maar ze hebben helemaal geen tanden dus kunnen je eigenlijk niks doen. Ze kunnen alleen ontzettend hard schoppen, dodelijk voor zelfs een leeuw en een mens. Aan het eind van de rondleiding mochten we op een struisvogel zitten. Het werd gevangen door een doek op zijn hoofd te doen en daarna werd het tussen een houten blok gezet. Helaas mochten we geen ritje maken haha, omdat het vaak fout is gegaan met zo’n ritje. Het zijn nogal aparte dieren waar je niet op kunt vertrouwen. Na dit tripje zijn we maar uiteten geweest, de elektriciteit was er weer af dus we moesten wel haha. ’s Avonds al om 22.15 naar bed omdat we de volgende dag om 4.50 uur (!) in de ochtend werden opgehaald voor White Shark Cage Diving.

Op zondag gingen we dus White Shark Cage Diven. De gunstigste tijd was dat we om 8.00 al de boot opgingen, en aangezien het wel even rijden was werden we om 4.50 uur al opgehaald bij het hotel. In het busje zaten meerdere mensen, maar zoals verwacht zat iedereen half te slapen. Daar aangekomen zag je alleen maar White Shark Cage of Whale Whispering bedrijven in de haven. We kregen eerst een ontbijt met warme broodjes waarna we de boot op gingen. Iedereen kreeg een wetsuit aan waarna je met 5 man tegelijk in de kooi mocht gaan staan. Ze lokten de haaien met wat voer en ook met de kop van een tonijn wat niet als voedsel gold maar meer als visueel lokaas. Als je in de kooi zat moest je eerst gewoon boven water blijven met je hoofd, als de mannen aan boord dan zagen dat er een haai in de buurt was riepen ze ‘Go!’ en moesten wij ons zo snel mogelijk onder water trekken om te kijken. Ik heb zo’n 20/25 minuten in de kooi gezeten, en 2 haaien gezien. Het water was erg troebel waardoor ik er 1 vaag van een afstand heb gezien. Maar de ander was ongeveer een meter of minder van ons vandaan en heb ik dus helemaal goed gezien. Hij zwom voor onze kooi langs, het is echt een groot beest, deze was 3,5/4 meter. Maar ook vanaf de boot zag je ze goed zwemmen, ook met hun vinnetje boven het water. Erg mooi om mee te maken!!
Na een lunch en een reis van 2 uur om terug te komen naar ons hotel zijn we ’s avonds nog naar een beachclub geweest met de groep, die waren ondertussen ook weer teruggekomen. Lag allemaal zand om het zwembad en er was een DJ. Het was een aardig luxe club, maar hebben het leuk gehad want het was ontzettend mooi weer!

Aanstaande donderdag gaan we beginnen met onze roadtrip door Namibië, om te beginnen met een 7 uur durende reis naar Namibië waarna we eerst gaan kanoën in de Orange River. De rest zien we daar allemaal wel. Het is hier trouwens wel grappig als we doordeweeks naar het werk lopen, je ziet dan allemaal mannetjes met een kar vol goederen voor op de markt naar beneden vanaf de berg lopen richting het centrum, en als we dan ’s middags weer teruglopen moeten hun dus ook met de kar de bult weer op, en dat elke dag.



  • 08 December 2014 - 13:43

    Stan Liemes:

    Wat doen die mensen met die karren 's middags dan?

  • 10 December 2014 - 19:22

    Paulien:

    Hoi Rick,
    Ik heb de foto's gezien prachtig,was het niet eng in die kooi?
    Veel plezier in Namibië

    Gr.
    Paulien &Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Welkom op deze site! Hierop zet ik elke week even een samenvatting van wat ik elke dag heb gedaan als ik in Kaapstad, Zuid-Afrika zit voor mijn stage gedurende 3 maanden lang. Foto's post ik op Facebook.

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 4316

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: