Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Rick Keizers

Blijf op de hoogte en volg Rick

20 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgelopen week hebben we weer verbazingwekkend veel gekookt, waar we voor Namibië gemiddeld 1 a 2 keer per week kookten, is het nu bijna 5 keer in de week. Maandag t/m woensdag hebben we niet veel bijzonders gedaan, gewoon samen gekookt, bij elkaar gezeten en muziek luisteren. Donderdags hadden we een verjaardag van iemand uit, jawel, Hengelo. Haar oom woonde hier in ZA, dus we hadden een poolparty bij hem thuis. Net die dag was het ontzettend bewolkt en begon het ’s avonds nog te regenen ook, een beetje pech. Maar ondanks dit was het een geslaagd feestje.

Na een korte stage dag op vrijdag zijn we ’s middags gaan schieten bij een schietbaan. We hebben hier geschoten met een handpistool, AK47 en een shotgun. Bijzonder om een keer te doen, en na de tijd toch een tikkeltje last van mijn schouder door de enorme terugslag die de shotgun gaf. Mikken bleek ook wat moeilijker dan verwacht, aangezien het wapen omhoog schiet als je schiet. Er kwam ook een ontzettend hard geluid af. ’s Avonds zijn we opnieuw naar Mavericks geweest, de stripclub, aangezien er een broer en zus van iemand was gekomen, die wilden we dit toch niet ontnemen..

De volgende dag zijn we wezen Sandboarden. In de duinen van Kaapstad met een ‘Sandboard’, wat heel veel op een snowboard lijkt, van de duinen af. Sommige duinen waren best steil dus je ging soms best hard op je bek. We konden dit 3 uur lang doen, maar we hadden het na 1,5 uur wel gezien. Je moest elke keer die bult op en je board aan de onderkant waxen, waarna je pas weer kon gaan. Met 26 graden en strakke blauwe lucht was dit zeer vermoeiend haha.
Zaterdagavond hadden wij, iedereen van ons appartement, een balkonfeest gehouden bij ons. Dit omdat wij zo ongeveer het grootste appartement en ook grootste balkon hebben van het hele hotel. Iedereen had een aantal mensen uitgenodigd, en iedereen moest zijn eigen drinken meenemen. De bewakers van het hotel kwamen nog even langs, niet om het geluid, maar om de stank haha. Blijkbaar hing er onderaan onze trap naar het appartement een stank van maden. Maargoed, daar konden wij dus ook niks aan doen. Dit was ook het laatste weekend voor mij in Kaapstad, aangezien ik volgend weekend de Garden route doe.

Zondags zijn we nog een keer naar Mizoli’s geweest. Hier moet je eerst je vlees uitzoeken bij de slager, dit dan brengen naar de braaiers, en dan op een binnenplaats wachten tot je vlees klaar is. Daar draaien ze allemaal muziek en is het hartstikke veel. Het vlees is daar zo lekker, en je eet het ook allemaal met je hand op vanuit een grote schaal samen met iedereen. Als afsluiter van het weekend zijn we ’s avonds opnieuw naar Goldfish bij de beachclub geweest, ook dit was de laatste keer..

Over minder dan 2 weken zit ik in Nederland. Zaterdag stappen we om 6.45 op het vliegtuig richting Port Elizabeth, waar we een auto hebben gehuurd en de Garden Route langs de kust gaan doen. Daarna ga ik nog skydiven, en dan is avontuur alweer voorbij!

• 20 Januari 2015 - 15:24

Sabine:

Hoi Rick

geniet nog lekker van je laatste 1,5 week
    En we zien je weer gauw thuis

Ge Sabine en fam

• 21 Januari 2015 - 10:38

Paulien:

Hoi Rick, de laatste loodjes geniet van de laaste week en tot gauw.

Groetjes Marcel & Paulien