Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Keizers - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Rick Keizers

Blijf op de hoogte en volg Rick

11 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag
’s Avonds laat zijn we aangekomen na een vlucht van 11,5 uur. We werden opgepikt door de organisatie via waar wij het appartement hadden geregeld. Bij de accommodatie aangekomen bleek dat we niet in ons eigen appartement konden, de receptionist kon er niet in komen? Beetje een raar verhaal. Moesten we dus voor een nacht slapen in een ander appartement. Was verders niet zo’n probleem, bedden liggen prima en ook de hitte valt ’s avonds mee, het koelt hier aardig snel af.

Zondag
Onze eerste officiële dag in Kaapstad. Het was direct mooi weer: 27 graden. Toen we bij onze eigen kamers aankwamen bleken er andere mensen in onze kamers te liggen, die er eerst uitgehaald moesten worden, ook daar moesten we dus op wachten. De mensen hier zijn allemaal heel chill en hebben alle tijd.. Hierna werden we meegenomen door een huisgenoot van ons die ons het een en ander al vertelde en liet zien. Uiteindelijk zijn we ’s middags aan het zwembad beland, waar we eigenlijk vrij weinig hebben uitgevoerd haha. Het bier is hier overigens ook prima. Aan het eind van de middag was het dan ook tijd voor de eerste bergwandeling: Lion Heard. We kwamen daar aan met onze eigentijdse kleding, terwijl we allemaal mensen met sportieve kleding zagen lopen. Achteraf bleek het ook langer lopen dan gedacht, maar we haalden de top voor zonsondergang! Een schitterend uitzicht, en de zonsondergang gezien. Daarna moesten we nog in het donker die berg af zien te komen, wat niet altijd even makkelijk bleek te zijn. ’s Avonds nog een onaangename verassing: 2 kakkerlakken in ons appartement, het is er ook een rommel.

Maandag
Onze eerste stage dag. We stonden om 9.00 uur al op de stoep, maar bleek het vandaag 10.00 uur open te zijn. Maar even rondgelopen in de stad. Vandaag zijn we een beetje meer bekend geraakt met het bedrijf en hoe alles werkt. We hebben het goed voor elkaar voor deze 3 maand. Een nadeel, we krijgen geen internetverbinding tot stand. Internet is hier sowieso erg slecht. De Wifi in ons appartement werkt vaker niet dan wel.

Dinsdag
Na de stage dag even naar de voetbalvelden geweest, er is een team van uitwisselingsstudenten die meedoet aan de plaatselijke competitie. Zag er allemaal goed uit daar, stuk of 4 speedsoccer velden waarop gevoetbald werd. Hierna gingen we richting de karaokebar, waar ook Jorn en ik uiteindelijk slachtoffer waren en onze ‘ontgroening’ moesten ondergaan met het zingen van een liedje haha.

Woensdag
Vandaag was er ’s avonds vuurwerk op het strand, bleek een bepaalde dag hier te zijn, weet nog steeds niet hoe het heet. We verwachtten de hele lucht vol met vuurwerk te zien, maar dit viel een beetje tegen. We gingen naar het strand vanwaar we het hebben bekeken, maar bleek dat het op een paar punten in de stad werd afgestoken, en dus niet overal. Maar verder natuurlijk mooi om te zien vanaf het strand.

Vrijdag
Nadat we op donderdag niet veel hebben gedaan, beetje relaxen aan het zwembad bij ons hotel, zijn we vrijdagmiddag naar het strand geweest, het was namelijk boven de 30 graden. Een mooi zandstrand maar wel met ijskoud water! ’s Avonds maar eens het uitgaansleven verkend hier in club ‘Tiger Tiger’.

Zaterdag
Nadat het vrijdag laat was geworden, werd er van ons verwacht dat we 9.30 op een surfplank stonden voor een surfles van 2 uur. Heb het wel eens makkelijker gehad op de zaterdagochtend.. Maar het was een mooie ervaring! Uiteindelijk ook goed kunnen staan op de plank, dus het ging beter dan verwacht. ’s Middags de slaap maar ingehaald haha.

Zondag
Op zondag hebben we een cultureel tripje gemaakt naar Robbeneiland. Met de boot ernaartoe, wat ongeveer een half uurtje varen was. Hier hebben we de cel van Nelson Mandela gezien en zijn we begeleid door iemand die zelf ook 5 jaar op Robbeneiland gevangen heeft gezeten. Veel indrukwekkende verhalen gehoord. En ’s avonds natuurlijk weer uit eten..

Verder koken we hier ongeveer 3 avonden in de week, en de rest van de tijd gaan we uiteten. Dit omdat het hier niet duur is om uit eten te gaan. Het verschil tussen arm en rijk heb ik verder nog nooit zo duidelijk gezien als hier in Kaapstad. Qua accommodatie zitten we perfect, 10 min lopen van het centrum. Verder gaan we meestal overal naartoe met de taxi, die kosten hier ook helemaal niks, maar ook omdat ’s avonds over straat lopen hier niet heel verstandig is.

• 11 November 2014 - 16:31

Joke Venhovens:

leuk rick,
    kunnen we volgen wat je allemaal doet en watje allemaal beleeft.
    zo krijg je een mooi reisverslag van al die maanden.

• 11 November 2014 - 19:41

Donny, Rian En Hidde:

Hoi Rick,

Leuk om zo te lezen wat je daar allemaal doet. Zo te lezen verveel je je daar zeker niet.
    Veel plezier nog!

Groetjes

• 12 November 2014 - 10:56

Paulien:

hallo Rick

Wat een zwaar leven daar.
    Geniet er nog lekker van

Gr Paulien Kleinsman

• 12 November 2014 - 10:59

Sabine:

heey Rick

Leuke foto s ziet er goed uit

Nog heel veel plezier ik kijk uit naar de volgende foto's